"S námi nejste sami!"
Naším posláním je poskytovat a zajišťovat především seniorům, osobám s chronickým onemocněním a zdravotně postiženým osobám podporu a pomoc takovým způsobem a v takovém rozsahu, aby mohli zůstat i nadále ve svém domově a zachovat si tak soukromí, navyklý způsob života i společenské zázemí, na které jsou zvyklí, a zároveň snaha o minimalizaci prohlubování závislosti na poskytované službě. Poskytovat uživatelům pravidelnou podporu, pomoc a péči. Ve spolupráci s rodinou, podle aktuální potřeby a individuální dohody i podporu, pomoc a péči celodenní.
→ Veřejný závazek - Pečovatelská služba Milevsko 2023.pdf
Pečovatelská služba je určena seniorům, osobám s chronickým onemocněním a zdravotně postiženým osobám, kteří nejsou schopni si sami obstarat nutné práce v domácnosti, zajistit další životní potřeby nebo kteří pro nepříznivý zdravotní stav potřebují pomoc jiné osoby nebo jinou osobní podporu, pokud jim potřebnou péči nemohou poskytovat rodinní příslušníci. Služby jsou poskytovány ve vlastních domácnostech klientů, v domech s pečovatelskou službou (DPS) a ve středisku osobní hygieny (SOH).
Pečovatelská služba představuje pomoc, která seniorům, osobám s chronickým onemocněním a zdravotně postiženým osobám umožňuje žít navyklým způsobem života v soukromí vlastního domova.
Bc. Bohdana Hejnová, vedoucí pečovatelské služby
telefon: +420 773 939 293
e-mail: vedoucips@socsluzbymilevsko.cz
Bc. Jaroslava Hrůzová, sociální pracovnice pečovatelské služby
telefon: +420 607 674 138
e-mail: hruzova.jaroslava@socsluzbymilevsko.cz
Veronika Kozáková, DiS., sociální pracovnice pečovatelské služby
telefon: +420 607 023 079
e-mail: veronika.kozakova@socsluzbymilevsko.cz
...pro klienty z Milevska a místních částí (Dmýštice, Klisín, Něžovice, Rukáveč, Velká)
Kontakt na zaměstnance: +420 723 216 411
e-mail: pecovatelky1401@socsluzbymilevsko.cz
...pro klienty z okolních obcí ORP Milevsko
Kontakt na zaměstnance: +420 723 216 411
Kontakt na zaměstnance: +420 720 068 596
Kontakt na zaměstnance: +420 382 200 220, +420 725 463 555
Kontakt na zaměstnance: 604 792 114
Kontakt na zaměstnance: +420 725 569 331
Kontakt na zaměstnance: +420 722 670 753
Bernartice | Borovany | Božetice |
Branice |
Hrazany | Hrejkovice |
Chyšky | Jetětice | Jickovice |
Jistebnice | Kostelec n./Vlt. | Kovářov |
Křenovice | Křižanov | Květov |
Kučeř |
Nadějkov | Okrouhlá |
Olešná | Osek | Podolí I. |
Přeštěnice | Přeborov | Sepekov |
Stehlovice | Veselíčko | Vlksice |
Zbelítov | Zběšičky | Zhoř |
Čas, četnost a rozsah služeb je sjednán s klientem individuálně, dle jeho aktuálních potřeb. Vychází se vždy z konkrétních potřeb klienta pro aktuální období, s ohledem na provozní a personální možnosti poskytovatele.
2. Rozsah poskytovaných služeb
Služby jsou poskytovány v rozsahu činností definovaných vyhláškou č. 505/2006 Sb. v platném znění. Jednotlivé činnosti jsou součástí Přílohy č. 1 Smlouvy o poskytování pečovatelské služby. Úkon „běžný úklid a údržba domácnosti“ zahrnuje běžný úklid prostor (místností), ve kterých klient nejčastěji pobývá. V rámci pečovatelské služby není poskytováno mytí oken, sundávání a věšení záclon. Velký úklid není pečovatelskou službou zajišťován, klientům může být předán kontakt na úklidovou firmu.
3. Změny v poskytování služeb
Klient ve svém vlastním zájmu informuje vedoucí pečovatelské služby, sociální pracovnici nebo pracovnice sociálních služeb o změnách, které by mohly ovlivnit průběh poskytování a vyúčtování služeb, buď osobně nebo telefonicky na níže uvedených číslech.
4. Finanční hotovost
Pokud klient požaduje službu (např. nákup, vyzvednutí léků apod.), kde bude nutná úhrada v hotovosti, je potřeba poskytnout předpokládanou finanční hotovost předem. Následně bude provedeno vyúčtování. Zaměstnanci nesmí používat vlastní finanční prostředky na úhradu potřeb klientů.
5. Platby za poskytnuté služby
Platba za objednanou stravu a provedené činnosti služby je splatná po skončení kalendářního měsíce, ve kterém byla strava dodána a pečovatelská služba zajištěna, na základě předloženého vyúčtování. Pokud klient využívá pečovatelské služby v rozsahu nad 80 hodin za kalendářní měsíc nebo se jedná o souběh pečovatelských služeb u dalších poskytovatelů a součet péče u všech poskytovatelů pečovatelské služby překročí 80 hod./měsíc, hodinová sazba se snižuje v souladu s vyhláškou č. 505/2006 Sb. v platném znění. Klientům jsou účtovány jednotkové ceny za úkon (dovážka stravy, praní prádla, velký nákup) a čas skutečně spotřebovaný k zajištění jednotlivých činností. Vyúčtování provádí vedoucí pečovatelské služby nebo sociální pracovnice, po předložení výkazů nebo QR kódů zajištěných činností pečovatelské služby evidovaných zaměstnanci poskytovatele. Klientovi je vystaven doklad – vyúčtování s časovým rozsahem zjištěných činností, provedených úkonech a počtech dodaných obědů. Doklad obsahuje výši úhrady za poskytnutou pečovatelskou službu a výši úhrady za objednané a dodané obědy. Úhrada je prováděna v hotovosti zaměstnacům poskytovatele nebo bezhotovostním převodem na účet organizace nejpozději do 10. dne následujícího měsíce.
6. Poškození, ztráta jídlonosiče
Jídlonosiče používané k rozvozu stravy jsou majetkem organizace. Jídlonosiče nejsou určeny k ohřevu stravy na žádném typu vařiče, tzn. není možné v nich jídlo ohřívat. V případě poškození nebo ztráty jídlonosiče je klientovi účtována úhrada uvedená v Příloze č. 1 Smlouvy o poskytování pečovatelské služby.
7. Přihlašování a odhlašování stravy
Přihlašování a odhlašování stravy je možné u pracovníků sociálních služeb, v pracovní dny do 9,30 hodin před dnem, na který klient požaduje odhlášení stravy nebo telefonicky na níže uvedených telefonních číslech.
8. Kontaktní osoby
Klient uvádí v žádosti o poskytování služby kontaktní osobu/osoby, které je možno informovat, např. v případě náhlého zhoršení zdravotního stavu, nenadálé události apod. Kontaktní osoby jsou:
9. Vstup do domácnosti
Je-li potřeba zajistit pro poskytování sociálních služeb vstup do domu, případně bytu, jsou klíče zhotoveny na náklady klienta. Souhlas klienta s uložením klíče pro účely poskytování služby je založen v osobní dokumentaci klienta.
10. Ochrana osobních údajů
Zaměstnanci služby jsou povinni zachovávat mlčenlivost o osobních údajích klientů a skutečnostech, které se dozvěděli v souvislosti s výkonem práce. Klient má možnost na požádání nahlédnout do své osobní dokumentace zpracovávané v souvislosti s poskytováním služby. Osobní údaje klientů mohou být zpracovávány v rámci činnosti kontrolních orgánů na základě předloženého pověření (např. inspekce kvality sociálních služeb, kontrolní činnosti poskytovatele dotace na zajištění provozu sociálních služeb).
11. Klíčový pracovník
Hlavním úkolem klíčového pracovníka je koordinovat služby poskytované klientovi, sledovat potřeby a spokojenost klienta, hájit jeho zájmy. Pokud klientovi klíčový pracovník nevyhovuje, má možnost požádat o jeho změnu. Sociální pracovnice ve spolupráci s klientem zpracuje individuální plán průběhu poskytování sociální služby, kde s klientem dohodne způsob a rozsah poskytování sociální služby.
12. Stížnosti
V případě nespokojenosti se způsobem poskytování sociální služby má klient právo vyjádřit svou stížnost písemně na adrese poskytovatele, ústně pracovníkům poskytovatele, případně telefonicky na uvedených telefonních číslech. K podání stížnosti lze využít i nezávislé instituce (příloha 3 uzavřené smlouvy). Všechny stížnosti i ústní se vždy evidují a řeší v souladu s uvedenou přílohou Smlouvy o poskytování pečovatelské služby.
→ Žádost o pečovatelskou službu PS 2022.pdf
→ Jednání se zájemcem o poskytování PS
→ Postup při uzavírání smlouvy PS
→ Vzor Smlouvy o poskytování pečovatelské služby
→ Vnitřní pravidla pro poskytování PS
→ Podávání a vyřizování stížností PS
ÚHRADA | |||||||||
A. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
|
|||||||||
01. Pomoc a podpora při podávání jídla a pití | 165 Kč/1 hod. |
||||||||
02. Pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
03. Pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
04. Pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
B. Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu
|
|||||||||
05. Pomoc při úkonech osobní hygieny | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
06. Pomoc při základní péči o nehty | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
07. Pomoc při základní péči o vlasy | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
08. Pomoc při použití WC |
165 Kč/1 hod. | ||||||||
C. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
|
|||||||||
09. Zajištění stravy - podle ceny dodavatele stravy za 1 porci (např. cena oběda) |
115 Kč (dle dodavatele níže) |
||||||||
10. Dovoz stravy |
60 Kč/porce | ||||||||
11. Donáška stravy (pouze v DPS 1510, DPS Sepekov) |
50 Kč/porce | ||||||||
12. Pomoc při přípravě jídla a pití |
165 Kč/1 hod. | ||||||||
13. Příprava a podání jídla a pití |
165 Kč/1 hod. | ||||||||
D. Pomoc při zajištění chodu domácnosti
|
|||||||||
14. Běžný úklid a údržba domácnosti | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
15. Pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
16. Údržba domácích spotřebičů (práce domovníka) | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
17. Donáška vody | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
18. Topení v kamnech vč. donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
19. Běžné nákupy (1 nákup do hmotnosti 2 kg, rozměr tašky 40x45 cm)) | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
20. Pochůzky (lékař, lékárna, pošta, banka, úřady, apod.) | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
21. Velký nákup (např. týdenní nákup, nákup ošacení, nezbytného vybavení domácnosti, apod.) |
170 Kč/1 nákup |
||||||||
22. Praní a žehlení osobního prádla | 100 Kč/1kg | ||||||||
23. Praní a žehlení ložního prádla | 100 Kč/1kg | ||||||||
E. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
|
|||||||||
24. Doprovázení dětí do školy, školského zařízení, k lékaři a doprovázení zpět | 165 Kč/1 hod. | ||||||||
25. Doprovázení dospělých k lékaři, na instituce poskytující veřejné služby, do školy, školského zařízení, do zaměstnání a doprovázení zpět
|
165 Kč/1 hod.
165 Kč/1 hod. 165 Kč /1 hod. |
Podrobný rozpis úhrad za poskytované úkony (včetně poznámek k jednotlivým úkonům) je k dispozici na všech pracovištích organizace, u sociálních pracovnic a dalších vedoucích zaměstnanců organizace.
Pečovatelská služba se s výjimkou nákladů za stravu poskytnutou v rámci základní činnosti poskytuje bez úhrady:
© 2024 Sociální služby města Milevska, příspěvková organizace, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO